Saturday 13 August 2011

Info: Simbol Yahudi ( Tanduk Syaitan )




Salam , hari ini admin nak kongsi ilmu tentang lambang Yahudi  Tanduk Syaitan yang selalu manusia buat dalam kehidupan mereka . Mari kira kaji apakah maksud di sebalik lambang tersebut



Simbol tersebut sering di pertonjolkan sebagai suatu isyarat komunikasi tanpa lisan. Pada awalnya simbol ini dicipta untuk memberi maksud " I LOVE YOU ".

Namun analisis Texe Marrs di dalam Codes Magica menjelaskan bahawa simbol ini sebenarnya digunakan oleh golongan - golongan tertentu sebagai menunjukkan sifat 'penyembahan' . Kesimpulannya, simbol ini bermaksud " I LOVE YOU, SATAN "





Kulit album OzzFest (atas) yan dinyanyikan oleh penyanyi terkenal , Ozzy Osborne menunjukkan gambar syaitan sedang memberikan isyarat 'I LoveYou' ciptaan Helen Keller.





Salah satu gambar kulit album (atas) yang diterbitkan pada 1983 bertajuk Holy Diver. Pada album tersebut ditunjukkan seekor syaitan membuat simbol tanduk syaitan ketika memukul seorang paderi yang jatuh di dalam laut.





Siri kartun popular yang difilemkan iaitu Spiderman juga mempamerkan simbol ' Tanduk Syaitan' di dalam lagak aksi - aksinya . Watak yang dicipta oleh Stanley Martin Lieber atau lebih dikenali sebagai Stanley Lee mula bertapak di persada antarabangsa pada tahun 1962 . Stanley yang berbangsa Yahudi sudah pasti tidak akan melepaskan peluang untuk menerapkan simbol yahudi dalam kartunnya.
Apabila watak Hero ini dibaca dan ditonton oleh kanak -kanak maka sudah tentulah segala aksi Spiderman akan ditiru mereka khususnya gaya tangan tersebut.





Konklusi : Kita janganlah melakukan sesuatu aksi atau simbol tanpa menyelidiknya dengan lebih terdahulu  kerana orang Yahudi ingin menyebarkan agama mereka dengan cara yang kita tidak sangka.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...