Friday 16 March 2012

Info : Osama Bin Laden

@ Salam
@ Entri Info
@ Saya nak cerita tentang Osama Laden




   Sebut jer nama Osama Bin Laden ,mesti semua orang dah kenal sape dia tuh .Orang Amerika cakap dia tuh Pengganas , kita cakap dia tuh pejuang . Apa2 pon , kita tengok Biodata dia dulu .








Nama : Osama Bin Laden
Jantina : Lelaki
Tarikh lahir : 1957
Gelaran : Syeikh , Prince , Amer ,Abu Abdillah, Director , Mujahid
Nama bapa : Muhammad bin Awwad Bin laden 
Lahir : Arab Saudi
Tinggi : 6'6
Berat : 160 pound ( 72 KG )
Bentuk Badan : Kurus Tinggi
Warna kulit : Kekuningan
Rambut : Perang 
Mata :Coklat
Tangan : Kidal 
Isteri : 3 Orang
Adik beradik : Anak ke 7 daripada 24 adik beradik lelaki dan 54 adik beradik keseluruhan . 
Anak : Lebih 10 orang
Cita2 : Mati Syahid
Matlamat : Membebaskan bumi Islam daripada kongkongan Kuffar




Osama bin Laden adalah seorang rakyat Arab Saudi yang menjadi jutawan kerana mewarisi harta kekayaan daripada bapanya .Kekayaan beliau ditaksirkan sebanyak 1.05 Billion . Osama dilahirkan dalam keluarga mewah tetapi memilih untuk hidup secara nomad berpindah randah dari gua ke gua di padang pasir .


Antara kata2 keramatnya adalah :
" Kami mengisytiharkan jihad terhadap kerajaan Amerika kerana mereka adalah negara penjenayah , kejam dan zalim . mereka telah melakukan jenayah yang besar terhadap umat islam ,sama ada secara langsung atau melalui sokongan yang mereka berikan kepada Israel yang merampas bumi suci Palestin . Jika usaha kami membebaskan bumi umat islam dianggap ' TERRORIST ' , maka ia adalah suatu penghormatan buat kami "




Watak Osama 


Osama ialah seorang lelaki yang berakhlak mulia  . Beliau seorang  yang pemurah ,lemah lembut , merendah diri,tawaduk dan bersopan santun . Beliau jauh sekali mempunyai sifat pengganas yang digelar oleh George W Bush . Kadangkala beliau tersenyum terutama apabila bertemu tetamu tetapi tidak pernah ketawa . " Bibirnya tidak lekang daripada bertasbih dan berzikir menyebut kalimah ALLAH " 


Kata Osama tentang kejadian 911








"Ketika berkata tentang serangan ke atas New York dan Washington , maka tidak terlepas daripada membicarakan tentang 19 pemuda yang telah mengubah perjalanan sejarah dunia dengan membersihkan jiwa umat daripada para pengkhianatan kuasa luar  . Mereka ini telah menghancurkan nilai yang ada pada "berhala" abad ini. Para rijal ini telah menghancurkan Firaun abad ini . Tidak ada bezanya antara Bush Amerika dan Firaun Mesir kecuali kekafiran dan kesalahan nya . Firaun abad Moden telah membunuh anak2 kita di palestin ,Afghanistan , Iraq , Lebanon , Kashmir dan negara Islam lain "


ketika Osama mendengar kejayaan serangan tersebut ,Osama mengangkat senapang AK 47-nya ke langit dan melepaskan beberapa das tembakan sambil berteriak , " Ini adalah pembalasan untuk darahmu ,wahai mihdhar " . Midhar yang dimaksudkan Osama ialah Syeikh Abul Hasan al Mihdar . Beliau dibunuh oleh pihak Amerika .




Pada  2 Mei 2011 , subuh Isnin ,sepasukan tentera daripada pasukan Elit keenam Tentera Laut Amerika telah menyerang sebuah Kompleks kediaman mewah berharga jutaan ringgit .
Sesuatu yang pelik adalah bagaimana sebuah kompleks yang begitu tersegam yang terletak cuma 100 Meter dari Pagar Markas Risikan Tentera Pakistan yang beroperasi selama bertahun tahun lamanya tanpa  diketahui sesiapa     penghuninya atau apa fungsinya .


Dalam serangan itu ,seorang lelaki dipercayai Osama Bin Laden telah ditembak di kepalanya ketika beliau berada di bilik tidurnya di tingkat atas .Beliau ditembak kerana memberi tentangan walaupun beliau tidak bersenjata .

2 comments:

  1. Susah menang di situs judi online lain ???
    Ayuk daftarkan diri anda di NagaQQ agen bandarq Terbaik
    Raih kemenangan anda bersama kami disini..
    Permainan 100% fairplay
    Player VS Player
    Menyediakan deposit Pulsa

    WHATSAPP : +855977509035
    LINE: Cs_nagaQQ

    link alternatif:
    kacanaga.com
    kacanaga.Net
    kacanaga.Org
    kacanaga.info

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...